BIONICLE FRPG
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Kalandfajták és típusok

Go down

Kalandfajták és típusok Empty Kalandfajták és típusok

Témanyitás by Cardas Vas. Aug. 05, 2012 1:11 am

Korszak kaland:
A fórum életében, játékterén mindig van egy aktuális korszak, ami egy fő esemény köré épül és egy bizonyos igen tág témát dolgoz fel több kalandban. De mindig van egy bizonyos elem, ami meghatározza mind ezt. A korszak kalandok azok, amik a legnagyobb hatással bírnak, és befolyásolják nem csupán a karakterek életét aj övőre nézve, de a játéktér helyszínein és népességén is maradandó nyomokat hagyhatnak és hagynak is. Az ilyen kalandokban érdemes részt venni.

Tömeg kaland:
Bár a korszakok ideje alatt játszódnak ezek is, még sem feltétlenül azt a fő vonalat követi. Inkább egy mellékszál, ami adott esetben más eseményeket dolgoz fel ami nem biztos hogy kihatással van olyan nagy mértékben a fórumra, mint egy korszak kaland. Ettől függetlenül egy tömeg kaland is lehet legalább annyira izgalmas.

Alternatív kaland:
A nevéből adódóan egy alternatív idősíkon játszódik a történet és az esetek 90%-ban nincs kihatással a valós játéktérre, ahol a JK karakterek élik mindennapjaikat. Adott esetben lehet, hogy még nagyobb méretűek és eseménydúsabbak, mint például egy korszak kaland, hisz egy alternatív világban bármi kijátszásra kerülhet és izgalmasabb lehet. Egyetlen hátránya, hogy az oda alkotott karakterek az esetek többségében csak egy életűek, tehát csak azon az egy kalandon szerepelnek. Ám nem kizárt, hogy alternatív kalandsorozat révén újra és újra felbukkanhatnak.

Magán kaland:
Az ilyen jellegű történetek nem kerülnek meghirdetésre, kizárólag a játékosok kérésére történhetnek, akik elképzeléseiket és elvárásaikat megosztják a mesélővel, aki megpróbál eleget tenni neki. De a történetek csak a résztvevőket érintik, senki mást, így nem hasonlítható össze a korszak, vagy tömeg kalandokkal. Inkább a karakter vágyait próbálja megvalósítani a mese (egy értéktárgy megszerzése, csapat létrejötte, szervezethez való csatlakozás, eredetének kiderítése stb.)


Felfedezőút: ez inkább a magán vagy a tömeg kaland egyik alternatívája, ami arról szól, hogy a karakterek elindulnak felfedezni környezetüket (jelen esetben a szigetüket), és út közben a természet által kialakított akadályokat és/vagy veszélyes lényeket kell legyőzniük, túlélniük. A cél általában hogy információt gyűjtsön, esetleg találjon valami érdekeset, megvizsgálja a területet, hogy lehet hasznosítani. Ezt a kalandot a játékos(ok) kérhetik.

Egy kis leírás a felfedezőútról:
A felfedezőút alapköltsége elemtől függetlenül 1 Widget.

Ha fel akarsz bérelni másokat (nem játékosok karaktereit), mindegyikért 2-2 Widgetet kell fizetni. De nem a legtávolabbi régióból bérelj fel matoránt, mert onnan biztos nem lesznek jelentkezők, ha nem egy közeli régióból, vagy onnan, ahol te tartózkodsz.
Ha más játékost bérelsz fel, neki fizetsz 2 Widgetet. Ebben az esetben a felbérelt játékos csatlakozik a kalandhoz, és feladata a bérlő megvédése, semmi más. Azt kell tegye, amit a bérlője mond. Ő kevesebb jutalmat kap a kaland végén, ha meg netalántán megsérül a megvédendő személy, nem kap pénzt a munkájáért.
Ha más játékossal együtt indulsz felfedezni, és nem felbéreled, hanem ő is csatlakozik, mint társ, akkor neki is kell 2 Widgetet fizessen az útért.
Egy ilyen úthoz természetesen jó felszereléseket vinni, például kötél, korong, csákány, attól függően, hogy melyik régióba mész, és hogy te mit akarsz még vinni.

A felfedezőút kockázatos, ki tudja, milyen lények ronthatnak a kalandos lelkű karakterekre, vagy milyen természeti akadállyal találják magukat szembe. Komoly sérüléseket is lehet akár szerezni, de eszközöket, tulajdonságpontokat is.





Most pedig következzenek a halmazokat meghatározó történet műfajai, stílusai, amiből kiderülhet az, hogy az egyes meghirdetett kalandokban mit is várhat el a jelentkező és mivel kell számolnia.

-Az első, talán leggyakoribb kaland forma az Akció.
Egy olyan történet, ami jelentősen meg van fűszerezve hogy úgy mondjam kő kemény férfiassággal. Robbanások, harc, vér, és esetleg még halál is. De komolyra fordítva a szót... egy olyan kaland, amiben a játékosok főként olyan eseményeket élnek át, amikben nem kis százalékban összetűzésbe kerülhetnek az ellenségeikkel olyan mértékben, hogy az tűz, ököl, vagy más formát öltött harccá fajul és jelentős részét teszi ki a mesélő elképzeléseinek. Több karakter is megsérülhet egy ilyen eseménysorozat folyamán, és általában nagyobb nyomot hagy a játéktéren az ilyen töltetű kaland (értsd: falukat, lakosságot megviseli az eset).

- Következő a még igen gyakran mesélésre kerülő kaland, nem más mint a Krimi
Sokan talán úgy ismerhetik mint nyomozós kaland, vagy kutakodós. A lényeg és a hangsúly itt nem az akció töltetű elemeken van. Sőt! Előfordulhat az is, hogy elkerüli a két műfaj egymást. Itt a karakterek bűnügyi rejtélyek, detektív elemekkel fűszerezett, helyszínelős pontokat élhetnek át. A feladatuk többnyire valaki, vagy valami után nyomozni és megtalálni. Többnyire feltűnés nélkül zajlanak az ilyen mesék, és nem hagynak maguk után látványos nyomot a játéktéren, sokkal inkább rejtélyeket és ködös, sokat sejtető információkat.

- Most jöhet a talán egyedülálló műfajként nem nagyon szereplő Dráma.
Feszültséggel teli, nagy indulatokat mozgató események megtestesítője a műfaj, ami a kalandban egy-egy mélyen maradandó fájdalmas emléket éget egyes résztvevőkbe, karakterekbe. Az elvesztés vagy a fájdalmak gyakran szerepelhetnek az ilyen töltetű történetekben, amik általában nem szoktak magányos műfajként a porondra kerülni, de előfordulhat.




A felsoroltak az úgynevezett általános elnevezésű műfajok voltak, amit valószínűleg már mindenki halott, ha nem is ilyen formában de filmek és könyvek által nem kétséges. Most pedig jöjjenek az olyan kalandok, amik mellékműfajként érvényesülnek, vagy al-műfajként, ugyan is a fent említettek a mérvadóak.

• Fogócska
Egy olyan ág, amiben különösebb fontosabb mondanivaló nélkül a karakterek vagy üldözőként vadásznak, netán üldözöttként menekülnek. A két oldal akár egy kalandban is megtestesülhet, és némelyik résztvevő áll a célkereszt biztonságosabb végén. A lényeg, hogy a végén csak egy maradjon, aki túléli és megmenekül, vagy aki a elejti a prédáját.
• Diplomácia
A hangsúly azon van, hogy a karakterek békés módon lépjenek fel és fontos sorsfordító események sorozatát próbálják megállítani, vagy épp elhozni a szavak erejével. Akciót általában mellőzi mind ez. A fő cél ilyenkor az ész érvek mint sem az izmok mérete. Az ilyen alműfaj a legtöbb esetben jelentőséggel bír a játéktéren.
DC Universe FRPG
Cardas
Cardas
Admin

Hozzászólások száma : 185
Csatlakozás ideje : 2011. Aug. 26.

https://bionicleuniversefrpg.hungarianforum.net

Vissza az elejére Go down

Vissza az elejére


 
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.