BIONICLE FRPG
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Pénz, kredit, tulajdonság és fejlődés

Go down

Pénz, kredit, tulajdonság és fejlődés Empty Pénz, kredit, tulajdonság és fejlődés

Témanyitás by Cardas Vas. Aug. 05, 2012 1:13 am

PÉNZ – WIDGET (W)


Először is kezdjük a pénzzel. A pénznemet Widgetnek hívják, de lehet egyszerűen W-nek is rövidíteni. Értéktől függően változik az alakjuk, van amelyik fogaskerékhez hasonlít, és van, amelyik koronghoz. Ezek a protodermisz nevű fémből készültek. Ebből lehet eszközöket, fegyvereket, járműveket és egyéb dolgokat megvenni.
A staff szabja meg, mennyivel kezdesz, azaz mennyi az laptőkéd. Plusz a foglalkozásától függően hetente is kap fizetést.
Szerezhetsz még Widgetet tárgyak eladásával, azaz ha nincs szükséged valamire, eladhatod. Hogy mennyiért, azt valamelyik staff tag szabja meg, kivéve, ha egy másik játékossal üzletelsz – ez esetben ti egyeztek meg az árról.
Ezenkívül W-hez kalandok folyamán is hozzájuthatsz (például egy Sötét Vadász a küldetése befejeztével pénzjutalmat kap, vagy versenyek, harcok megnyerésével)

A pénzedet ki kell írnod az adatlapodra, hogy követni lehessen, mit vettél mennyiért, mennyi a fizetésed. Így könnyen áttekinthető lesz. Néha ránézünk mi is, staff tagok, hogy minden rendben van-e.


KREDIT (Kr)


A kredit fontos szerepet játszik a játékban, mint fizetőeszköz. Ez nem létezik úgy a játékban, mint a pénz, hogy kézzel fogható, hanem pontok, amikből olyan dolgokat is vásárolhatsz, amelyeket nem lehet Widgettel beszerezni. Ilyen például a képességek fejlesztése. Azonban olyan dolgokra is költheted, amik amúgy pénzbe kerülnének. Így, ha nincs elég W-d, akkor a kredit jó szolgálatot tehet.

Kreditszerzés
Sokféleképpen juthatunk kredithez.
1. A játék elején mindenki kap kezdő kreditet, hogy mennyit, az a fajtól függ. Itt a lista:
• Matorán - 5 kredit
• Egyediek – 3 kredit (és +4, amit az elemi erőre kell költeni – ha van elemi erő)
• Toa – 3 kredit
2. Az előtörténetedre is kaphatsz plusz kreditet, ha jónak találják
3. Szintlépésekkor 4 kredit üti a markodat
3. Kalandokon való részvételért, ha jól játszol
4. Pályázatokon, versenyeken
5. Az oldal építésében való segédkezés

Mikre költhető?
• Képesség, elemi erő, maszkok
• NJK vásárlás
• Minden olyanra, amiket Widgetből is meg lehet venni.


TULAJDONSÁG (T)



Ez azért van, hogy az esetleges harcokban, vagy más helyzetekben a mesélő tudja, milyen tulajdonsággal rendelkezik a karakter, és ahhoz mérten igazítsa az eseményeket – persze maguk a játékosok is befolyásolják egy küzdelem kimenetelét.
A tulajdonságokat az elem szabja meg, illetve a foglalkozás. Ha Egyedi a karakter, akkor ő szabhatja meg a tulajdonságokat, illetve a munkája.
A legmagasabb pontszám, amit el lehet érni bennük, a 30 tulajdonságpont (tp), viszont bizonyos fajoknál ez le van korlátozva. Így, a matoránok legfeljebb 10 pontig juthatnak tulajdonságonként, a Toák pedig már 30-ig, más fajoknál ez változhat.

A három tulajdonság

• fizikai erő (nem kell részletezni, gondolom)
• mozgékonyság/gyorsaság (nem kell részletezni, gondolom)
• tudás/tanulási készség Ezt már részletezni kell:
Ezen tulajdonság a legtöbb fajnál nem korlátozódik, azaz a matoránoknál is /30-as skála jelenik meg, és a legtöbb fajnál is – hacsak nincsenek korlátai magának a karakternek, esetleg szellemi visszamaradott.
A tudás/tanulás készség első fele, a tudás azt jelenti, hogy mennyire értesz a tudományokhoz (kémia, biológia, technológia stb., attól függ, mire szakosodott a karaktered) A tanulási készség pedig a különleges képességek elsajátítására vonatkozik, illetve a fegyverekkel, eszközökkel való bánás elsajátításának idejét. Minél magasabb ez a tulajdonság, annál gyorsabban sajátíthatod el a képességedet, illetve tanulhatsz meg fegyverekkel harcolni. Ez a „gyors tanulás” csakis kalandokon keresztül játszható ki.

Tulajdonságpontok szerzése
• alapból minden elem és faj kap 8 tulajdonságpontot elosztva
• a választott munka is adhat + pontokat
• 1 kredit ráfordítással két pontot vehetsz
• kalandokon való részvétel és teljesítmény
• más fajjá való átalakulás
• tulajdonságaidat fegyverek és maszkok viselésével is növelheted (ezek csak addig hatnak, amíg nálad van a fegyver)


Tulajdonságokban való fejlődés (példa)

Matoránból Toa
Ha egy matorán Toává alakul, akkor az alaptulajdonságok megháromszorozódnak, kivéve a tudást.
(alaptulajdonság az elemhez tartozó tulajdonságpontok, a foglalkozást nem tekintve)

Példa
Egy víz elemű matorán tulajdonságai (ez az alap):
- Fizikai erő: 1/10
- Mozgékonyság/gyorsaság: 3/10
- Tudás, tanulási készség: 4/10
Szóval fizikai ereje alapból a víz eleműnek 1. A foglalkozása legyen harcos. Ez ad +2 pontot a fizikai erőre, azaz:
- Fizikai erő: 3/10 lesz.
Azonban, mikor Toává változik, csak az alap tulajdonságot, azaz ebben az esetben az 1 pontot kell figyelembe venni, azt kell megszorozni 3-al.
Így nem 3 x 3 = 9 lesz, hanem 3 x 1 + 2 = 5 (a +2 a foglalkozás: harcos miatt van, ami megmarad Toává válás után is).

Azaz matoránként:
- Fizikai erő: 3/10
- Mozgékonyság/gyorsaság: 3/10 (+1 a foglalkozásért)
- Tudás, tanulási készség: 14/30 (+2 a foglalkozásért)

És Toaként:
- Fizikai erő: 5/30
- Mozgékonyság/gyorsaság: 9/30
- Tudás, tanulási készség: 14/30



FEJLŐDÉSI SZINTEK


Szint - post

01. szint - 1
02. szint - 063
03. szint - 140
04. szint - 240
05. szint - 350
06. szint - 450
07. szint - 550
08. szint - 650
09. szint - 760
10. szint - 880
11. szint - 1000
Cardas
Cardas
Admin

Hozzászólások száma : 185
Csatlakozás ideje : 2011. Aug. 26.

https://bionicleuniversefrpg.hungarianforum.net

Vissza az elejére Go down

Vissza az elejére


 
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.